söndag 20 mars 2011

Öppna dörrar, men inte för alla

Veckan inleddes med styrelsemöte och workshop i ”Öppet Hus”, en ideell förening för mångfald initierad av Lars Wiklund och Peter Hjörne tillika styrelseledamöter.
Vi pratade om vikten att nå ut med vårt budskap för att locka fler att agera i Göteborgs näringsliv till nytta för ömsesidigt utbyte. I näringslivet har vi mycket att lära ut men också mycket att lära för att utveckla kreativiteten på våra arbetsplatser och kunderbjudanden. Vi söker nu ännu fler företag och mentorer som vill bidra till vår verksamhet. Hör gärna av dig så berättar jag mer.
Tisdagens ”höjdpunkt” var MiG´s Årsmöte som förutom styrelseledamöter och revisorer bestod av två medlemmar. Göran Bengtsson, ordförande konstaterade att det var ett sundhetstecken och att föreningen är mycket bra skött, MiG´s revisor Gunnar Andersson instämde.  Tack för det!
PÅ onsdagen var det dags för mångfaldsarbete igen. Vi startade upp omgång två med mentorprogram och MiG-aktiviteter för de personer som har erfarenhet och utbildning inom marknadsföring/försäljning från sitt hemland och som deltar i Göteborg stad Vuxenutbildnings Världssäljarprojekt. Adepterna var rörande glada och entusiastiska över de mentorer som de fick sig tilldelade. Det vi vet och som vi har erfarenhet av efter två projekt sedan tidigare är att mentorerna lär sig minst lika mycket som adepterna. Otroligt berikande.
På fredagens frukostseminarium var Apsis frukostvärd och Anna Torkelstam berättade om alla möjligheter som är förknippade med e-post-marknadsföring. Vi som trodde att vi behärskar metoden insåg snabbt att vi inte utnyttjar tillnärmelsevis alla de möjligheter som står till buds.
Vilket innebär att jag återigen konstaterar hur mycket jag inte kan och hur vidöppna dörrarna är om man verkligen vill lära och ta till sig nytt. Hela tiden!
Kristina Cohn Linde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar