torsdag 17 mars 2011

Inte uppkopplad........

Dagen började bra, utvilad, sol och inga sura miner så långt ögat nådde. Hur man, (läs jag) sedan så fullständigt kan bryta ned sig själv, ja i alla fall humöret är helt ofattbart.
Helt plötsligt denna dag slutade allt i min närhet att fungera.Ingen uppkoppling på internet, det trådlösa fungerade en stund lite då och då och precis då något avgörande skulle ske.......vips ingen uppkoppling.Efter tre timmars svordomar kommer äntligen  WTC´s "webbdoktor", konstaterar att något har hänt men vad är svårt att säga. Men nu fungerar det
Sur som jag ändå är bestämmer jag mig för lite administrativt göromål och det gör inte saken bättre eftersom jag även där konstaterar saker som måste åtgärdas.
Direkt därefter slutar skrivaren att fungera, Lexus "skrivardoktor" inkallas och kan efter 1.5 timme konstatera att något hänt centralt på Optinet, preliminär nödlösning fixas.
Den kloke och mer tålmodige som av oförståeliga skäl läst denna klagolåt konstaterar nog snabbt att har man inte större problem än så....då bör man vara tyst.
Och det är ju det som är så bra med webben, man kan klaga hur mycket man vill utan minsta lilla knyst.
Solen lyser fortfarande och kanske, kanske har isen tinat upp i halvmilspåret i Skatås.
Och kanske, kanske resulterar en springtur i kryckor denna helt magiska dag.
Bättre tur en annan dag.
Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar